Nieuws

1
jun

“Schoonmaak Vakdagen must voor de professional”

Op 25 en 26 september 2018 vindt de allereerste editie plaats van de Schoonmaak Vakdagen in Expo Houten. Hét enige evenement dat de Nederlandse schoonmaakprofessional centraal stelt. Honderden bezoekers hebben zich reeds online geregistreerd (GRATIS tickets), de beursvloer is bijna uitverkocht en de organisatie wordt op voorhand geroemd vanwege de unieke propositie. “De Schoonmaak Vakdagen zijn een must voor de schoonmaakprofessional”, aldus CEO van Greenspeed Michel de Bruin.

Het internationale beursgeweld in de schoonmaakbranche is enorm met Interclean Amsterdam, Istanbul en CMS Berlijn die voor de Nederlandse schoonmaakprofessional goed te bezoeken zijn. Een kleinschalige beurs geeft invulling aan de behoefte voor standhouders om zich te presenteren op de lokale markt, stelt Sales & Marketing Director van ICE Benelux Rob Stokkel: “De verbinding tussen leverancier en eindgebruiker wordt steeds belangrijker, het delen van kennis en innovaties is steeds belangrijker geworden.

Ice, Rob Stokkel Marketing Director Schoonmaak Vakdagen

Rob Stokkel, Sales & Marketing Director ICE Benelux: “De Schoonmaak Vakdagen is een laagdrempelig initiatief waarbij de schoonmaker centraal staat.”

Met het initiatief van de Schoonmaak Vakdagen is een laagdrempelig initiatief genomen waarbij de schoonmaker centraal staat. Het is belangrijk te weten wat de mensen op de werkvloer ervaren en waar hun specifieke wensen liggen. Feeling met de markt dus!”

ICE zet in haar stand hoog in op de AIR producten (All Inclusive Rental), het i-Synergy systeem op slimme schoonmaakmachines en de voordelen van inzichten uit gebruikersinformatie. “Tevens zullen we onze nieuwste innovatie laten zien, we houden deze nog even geheim tot op de Schoonmaak Vakdagen”, aldus Stokkel.

Guus Ploeger, commercieel directeur van Militex, is het eens met zijn branchegenoot: “De Schoonmaak Vakdagen is een unieke gelegenheid sinds jaren om in contact te komen met de gebruiker. Voor ons als ontwikkelaar en fabrikant van private label reinigingsmiddelen is het juist van belang om feeling te houden met deze gebruiker. Wat verwacht schoonmakend Nederland van producten? Waar loopt men in de dagelijkse schoonmaak tegenaan? Met deze en overige informatie kunnen we gezamenlijk met onze dealers de gebruiker mogelijkheden en oplossingen bieden.”

Nieuw platform voor schoonmakend Nederland

Ploeger vervolgt: “We zien de veranderingen op het gebied van facilitaire beurzen. Facilitaire beurzen waren eerder voor de schoonmaakbranche, tegenwoordig treffen we daar ook servicebedrijven voor gebouwenonderhoud, bedrijfsinrichting, catering en beveiliging. Kortom, een diversiteit en verscheidenheid aan disciplines, die niet allemaal direct meer aansluiten op het onderwerp schoonmaak.

Guus Ploeger, commercieel directeur Militex: "

Guus Ploeger, commercieel directeur Militex: “Een platform speciaal gericht op schoonmaakbedrijven, dat is wat we de afgelopen jaren gemist hebben.”

Ook de Interclean heeft de afgelopen jaren een wijziging ondergaan in standhouders. In het verleden waren er nog diverse schoonmaakgroothandelaren aanwezig, nu zijn dat veelal fabrikanten en exporteurs geworden. Deze bedrijven gaan via de schakel van de schoonmaakgroothandel naar de schoonmaakbedrijven.

Gezien deze ontwikkelingen is het goed dat er een nieuw platform is waar schoonmakend Nederland direct en persoonlijk de nieuwste ontwikkelingen kan ontdekken. Een platform wat speciaal gericht is op schoonmaakbedrijven. Dat is wat we de afgelopen jaren gemist hebben.”

Militex toont op de beurs reinigingsproducten die gebruiksvriendelijk zijn en tevens niet milieubelastend. “In dit kader maken wij gebruik van herwinbare grondstoffen, gerecyclede verpakkingen en meer. Vanuit deze missie en visie zullen wij onze producten presenteren en zullen er een aantal nieuwe ontwikkelingen te zien zijn.”

Echte Nederlandse vakbeurs

Arjan Boer Armada Fimap Schoonmaak Vakdagen

Arjan Boer, CEO Armada Reinigingssystemen: “Er is al heel lang behoefte aan een Nederlandse vakbeurs.”

Directeur van standhouder Armada Reinigingssystemen Arjan Boer stelt dat er al heel lang behoefte is aan een echte Nederlandse vakbeurs voor de schoonmaakprofessional. “De Schoonmaak Vakdagen geven invulling aan deze behoefte en bieden de mogelijkheid aan iedereen met een hart voor schoonmaak om zich op de hoogte te stellen van de laatste ontwikkelingen in zijn of haar vakgebied.

Wij maken daar graag deel van uit met de nieuwste lijn Fimap-machines die zelf door gebruikers samengesteld kunnen worden zodat zij altijd de juiste machine ter beschikking hebben, of dit nu een zeer eenvoudig te bedienen basismachine is of een machine met uitgebreide opties die via de My Machine app op de smartphone te volgen is.”

Plaats een reactie