Schoonmaak Vakdagen
17
mei

Schoonmaak Vakdagen niet alleen voor ‘witte boorden’

Hoe gaaf is het om op één dag in een ongedwongen sfeer kennis te maken met noviteiten die bijdragen aan een schoon eindresultaat, in discussie te gaan met vakgenoten, en te genieten van al het moois dat schoonmaak kan bieden. Dat is precies wat Prosu Media Producties met de Schoonmaak Vakdagen voor ogen heeft. Beursmanager Lisanne Andeweg: “Een eigen schoonmaakbeurs voor het Nederlandse en Vlaamse schoonmaakbedrijf. Niet alleen voor de witte boorden, maar juist ook voor objectleiding, rayonmanagement en anderen van de werkvloer. Want dáár maken de noviteiten het verschil.”

“Een feest der herkenning voor de Nederlandse schoonmaker, dat is wat ons op 12 en 13 november 2019 onderscheid van de eerdergenoemde evenementen en shows”, aldus de beursmanager uiterst enthousiast. “Expo Houten is gedurende twee dagen dé kennis- en ontmoetingsplek voor professioneel schoonmakend Nederland, zowel allround als specialistisch.” Daaruit mogen we opmaken dat er ook voldoende aandacht is voor glazenwassend Nederland. Zo zijn er verregaande gesprekken met stakeholders en toeleveranciers om unieke evenementen tijdens de Schoonmaak Vakdagen te organiseren.”

Lisanne Andeweg Schoonmaak Vakdagen

Beursmanager Lisanne Andeweg: “Op de Schoonmaak Vakdagen maakt u kennis met innovaties, ontmoet u vakgenoten en kunt u aan de slag met nieuwe methodes of technieken.”

Of het NK Glazenwassen terugkeert in oorspronkelijke vorm, dat antwoord blijft schuldig, maar een guitig lachje verraadt wellicht het een en ander. Andeweg wijst ons vervolgens wel op het vernieuwde buitenterrein. “Het is in samenspraak met Expo Houten gelukt om een twee keer zo groot buitenterrein te realiseren. Zo is er meer ruimte voor demonstraties en krijgen exposanten meer mogelijkheden hun materieel te tonen. Omdat de beurs dit jaar in november plaats vindt, hebben de standhouders die buiten exposeren overigens ook gewoon binnen een klein standje. Zo kunnen gesprekken enigszins behaaglijk worden gevoerd.”

Schoonmaak Vakdagen een Innovatiebeurs?

De Schoonmaak Vakdagen moet dus een ontmoetingsplaats zijn waar een hoop te ontdekken valt. Dat wilt volgens de organisatie nog niet zeggen dat innovatie het centrale thema is. Juist de mengeling van allerlei verschillende organisaties die hun eigen producten, methodieken of kennis delen, maakt een bezoek de moeite waard. Andeweg: “In alle eerlijkheid, wat is de laatste échte ontwikkeling binnen de branche geweest? Kijken we op productniveau dan zit de ontwikkeling in de introductie van de i-Mop die volledig operationeel is. Kijken we binnen het machinesegment verder, dan komt robotisering om de hoek kijken.

Naar mijn mening zijn deze nog niet volledig operationeel en overal inzetbaar, maar hopelijk verrassen fabrikanten ons op het Robotplein.” Nee, volgens Andeweg opent een bezoek aan de Schoonmaak Vakdagen de ogen van menig professional. “Als je serieus met je vak bezig bent, wil je toch weten of je nu volledig efficiënt werkt en de beste materialen inzet? Een bezoek aan Expo Houten toont dat schoonmaak meer is dan de manier waarop u dat nu doet. Maak kennis met innovaties, ontmoet vakgenoten en laat u inspireren door voor u onbekende methodes en technieken.”

Samen het verschil maken op de Schoonmaak Vakdagen

De vakbeurs in Expo Houten is dus een samensmelting van alles dat schoonmaak boeit en bindt. De organisatie is ook niet voor niets trots dat Nederland en Vlaanderen hiermee weer een eigen schoonmaakbeurs hebben. “Schoonmaak is een prachtig vak waar, bij goed ondernemerschap, echt verschil kan worden gemaakt. Samen met alle exposanten steken we de nek uit om van deze schoonmaakbeurs de ontmoetingsplek te creëren die de branche wenst. Wij kunnen niets anders doen dan iedereen oproepen een bezoek te brengen aan de Schoonmaak Vakdagen. Ik geloof dat, wanneer we allemaal de schouders eronder zetten, het vakevenement niet één, maar wel tien niveaus doen stijgen”, aldus mede-organisator Ruben Lijzenga.

“Expo Houten is 12 en 13 november de kennis- en ontmoetingsplek voor professioneel schoonmakend Nederland.”

“Maak kennis met innovaties, ontmoet vakgenoten en laat u inspireren door voor u onbekende methodes en technieken.”

Exposanten Nilfisk en BOMA, beide deelnemers van het eerste uur, delen deze mening. Coordinator Marketing & Communication Benelux bij Nilfisk Ludovic Vrijburg: “Ieder evenement moet groeien en de kans krijgen om te kunnen groeien.” Marketeer bij BOMA Chantal Versluijs: “Onze eerste deelname aan de Schoonmaak Vakdagen hebben we als zeer positief ervaren. En met de enthousiaste en proactieve inzet van onze medewerkers hebben we een hele goede indruk achter kunnen laten bij onze doelgroep.”

Schoonmaak Vakdagen

Met de Schoonmaak Vakdagen heeft de Nederlandse en Vlaamse professionele schoonmaakbranche een eigen schoonmaakbeurs die interessant is voor medewerkers uit alle gelederen.

Eigen schoonmaakbeurs enorm belangrijk

Vrijburg onderstreept het belang van een Nederlands-Vlaamse schoonmaakbeurs: “Dat is enorm belangrijk. Met name omdat bij dit evenement de focus 100% op de schoonmaak ligt en ook nog eens primair op Nederland of Vlaanderen. Wij hebben ook veel positieve reacties van onze klanten gehad over de beurs.” Versluijs: “Het is heel belangrijk dat Nederland een eigen schoonmaakbeurs heeft. Schoonmaak is ons DNA en met een dedicated event komen wij met iedereen in contact die we enthousiast willen maken over BOMA.”

Versluijs stelt voorts dat een dergelijk grote organisatie als BOMA zich ook verantwoordelijk voelt om met de deelname dit event tot een succes te maken. “De Schoonmaak Vakdagen zijn in ieders voordeel. Op deze manier hebben we een event met een duidelijke doelgroep, schoonmaakprofessionals in Nederland en Vlaanderen, die voor BOMA uiteraard zeer belangrijk is.” Ook Nilfisk heeft belang bij de Schoonmaak Vakdagen. Vrijburg: “Daarnaast  moeten wij als bedrijf dergelijke initiatieven voor deze doelgroep steunen.”

Kan alleen maar beter

De voorbereidingen voor wederom een succesvolle editie zijn in volle gang. Beursmanager Andeweg: “Wij kijken met gepaste trots terug op de eerste editie met een breed scala aan kennissessies, meer dan duizend bezoekers van uitmuntende kwaliteit en een gevarieerde beursvloer. Betekent dit dat we er al zijn? Nee, zeker niet! Middels een uitvoerige inventarisatie wordt antwoord gegeven op de vraag welke onderwerpen geadresseerd moeten worden op de beursvloer of binnen het kennisprogramma. De contouren van de tweede editie krijgen week na week meer vorm. We hebben vorig jaar al aangetoond dat de Schoonmaak Vakdagen voorziet in een broodnodige behoefte naar kennisoverdracht en professionalisering. Gezamenlijk kunnen we dat deze editie verder uitbouwen. Samen zorgen we ervoor dat dit hét onmisbare schoonmaakevenement wordt voor objectleiders, rayonmanagers en directie.”

Tickets voor de Schoonmaak Vakdagen zijn gratis. Bestel ze hier »

Bent u benieuwd naar de exposanten die op de beurs aanwezig zijn? Bekijk hier de plattegrond!