Marco Yasar Winnaar NK SnelGlazenwassen
15
nov

Marco Yasar winnaar NK SnelGlazenwassen

De snelste glazenwasser van Nederland is Marco Yasar van Patrick’s Cleaning Service. Met een tijd onder de tien seconden en enkele strafseconden wist hij Fred de Ridder (De Ridder Cleaners) met vierhonderdste van een seconde te verslaan. Op de derde plaats staat Raymond Brink van Landman schoonmaakbedrijf.

De competitie bereikte zijn climax op de Schoonmaak Vakdagen in Expo Houten. Tijdens de afsluitende beursdag gingen de snelste wissers van Nederland en Vlaanderen in gevecht tegen de klok. Onder vocale begeleiding van Wim Kieft en Evert ten Napel en massale belangstelling van professionals en landelijke media is glazenwassend Nederland op de kaart gezet.

Marco Yasar van Patrick’s Cleaning Service is de winnaar van het NK SnelGlazenwassen.

De titel is het allermooiste wat er is

Marco Yasar ging ervandoor met de titel en ondanks de prijzen van Unger, i-team Global, Go Cleaning en keiharde knaken van GlazenwasserApp.nl en Clean Totaal, is hij toch het meest trots op de titel. Tegenover De Telegraaf verklaarde hij het volgende: “Ik heb altijd een grote mond, maar nu kan ik écht zeggen dat ik de beste ben. Dat is toch gaaf!” Van het prijzengeld neemt Yasar zijn collega’s en werkgever uit eten. De overige prijzen maken de dagelijkse werkzaamheden als glazenwasser fysiek een stuk aangenamer.

Trotse organisatie

Intiatiefnemers Rik van der Woerd en Ruben Lijzenga zijn trots op het bereikte resultaat. “Het was een ludiek evenement met een serieuze knipoog naar de strubbelingen die de branche kent.Dankzij de aandacht van de pers is het event breed verspreid onder de samenleving. Goedemorgen Nederland, De Telegraaf, AD, Radio538 en Powned hebben allen een eigen publiek. We zijn erg trots op het feit dat wij een enorm breed publiek hebben kunnen bereiken met het NK SnelGlazenwassen en hopen hiermee zowel de bestaande als de toekomstige glazenwasser te hebben geënthousiasmeerd!.” Eén van de hoogtepunten was het radio-interview bij Wilfried de Jong tijdens Met het Oog op Morgen.

“We hebben aangetoond dat we met een ludiek evenement Nederland kunnen informeren over het de mooie kanten van het glazenwassersvak en de problematieken. Gezien het enthousiasme en saamhorigheid bij alle deelnemers zijn we al ruimschoots geslaagd in ons doel En door alle media-aandacht open en verwachten we dat dit ook jongeren in het land zal aanspreken.”

Een vervolg lonkt, maar de organisatie houdt zich nog even op de vlakte. “Een herhaling komt er zeker! Maar wanneer dat is en in welke vorm? Volg daarvoor de vakmedia als CleanTotaal, SchoonmaakJournaal en het NK SnelGlazenwassen op Facebook.